sunnuntaina, huhtikuuta 01, 2007

Omituinen otsikko

Iltasanomat julistaa lampaanlihan maistuvan suomalaisille. Pari riviä alempana tosin mainitaan, että lampaanlihan osuus on noin prosentti kokonaislihankulutuksesta. Vai että maistuu? Tunnen ihmisiä, joiden mielestä lammas maistuu villalle. Tosin heidän kokemuksensa lienevät 1950-luvulta, ajalta ennen marinointia ;-)

Ilahduttavaa IS:n uutisessa on se, että kulutus on noussut aiemmasta vuodesta. Se taas ei ilahduta, että suurin osa lihasta lennätetään kaukaa ulkomailta. Voiko ruokaa enää kauempaa tuodakaan kuin Uudesta Seelannista?

3 Comments:

Anonymous Anonyymi said...

Tuota.. mun mielestä lampaanliha maistuu villalle :)

Olen maistanut muka niin hyvää lammasta, niin tekijän kuin muidenkin syöjien mielestä oikein maukasta, eikä yhtään villan makuista, eikä tekijä ollut edes kuulemassa muiden ylistystä. Vaan minulla oli tunne kuin olisin imeskellyt vaarin vanhaa villasukkaa.

Jos joku onnistuu syöttämään minulle hyvää lampaanlihaa olisin siitä enemmän kuin kiitollinen, mutta siihen asti villasukat saa pysyä jalassa eikä suussa =)

10:33 ip.  
Blogger rinsu said...

Ok :-) Kuulut siis isäni kanssa samaan antivillaleiriin.

Kokeile marinoituja karitsan sisäfileitä.

1:31 ip.  
Anonymous Anonyymi said...

Mä en kokeile mitään, joku muu saa tarjota mulle villasukatonta lammasta =D

Kaveri on uhannu monesti et tarjois mulle sellaista lammasta/karitsaa missä ei villasukka maistu, vaan ei ole vielä tarjonnut, odottelen kovasti sitä kutsua edelleen :)

Mä kyllä oikeesti mielelläni muuttaisin käsitystäni jos siihen tilaisuus annettaisiin. Oon aika valmis pistämään suustani alas mitä vaan, et ei se ennakkoluuloista ole kiinni. Mä kun oon sitä mieltä et kaikesta oppii tykkäämään jos vaan haluaa opettaa itsensä siihen, no ei ihan kaikesta, mut nyt puhutaankin ruuasta =)

12:21 ap.  

Lähetä kommentti

<< Home